Beskrivelse
Akustisk stilhed.
Lyden af hammerhovederne der rammer strengene, resonerende gennem sangbunden. Varme vibrationer der oplyser et rum, og efterlader rummets lyttere fortryllede. Den naturlige stemme et akustisk piano fortæller, er ikke til at tage fejl af. Et godt piano lokker musikere til at udføre spontanitet og passion. I visse omgivelser kan et piano virke forstyrrende, de flittige toner fra et barn der øver skalaer kan virke forstyrrende for andre familiemedlemmer der hellere vil se tv, og selv de skønneste Chopin preludier kan virke irriterende for naboer efter et vist tidspunkt.
Heldigvis, har AnyTimeX instrumenter indbygget en akustisk mute-funktion med et kraftfuld digital lyd-komponent, der betyder at pianister for fortsætte deres spil på et akustisk klaver, mens man spiller med hovedtelefoner.
Fantastisk anslag, formbarhed og den digitale fleksibilitet: Den nye AnyTimeX hybrid klaverer fra KAWAI.
Samlingen bagpå
Sangbunden og bjælkerne er de mest vigtige lyd-producerende komponenter i et piano, hvad angår materiale og hvordan det er samlet i både volumen og tonal kvalitet. Sangbunden i Kawai K-15 ATX er produceret af den fineste kvalitet af lige-året gran, udvalgt og videnskabeligt testet til at nå Kawai’s resonans standarder, der sikrer ekseptionel dynamisk rækkevidde, og fantastisk tonal balance over hele lyd-spektret.
Mekanik
I 1971 revolutionerede Kawai piano-teknologien ved at introducere ABS mekanik dele i et ellers urørligt område af klaveret, nemlig mekanikken. Det stive, robuste sammensatte materiale, løste mange af de problemer der var med træ indbygget i mekanikken. Introduktionen af ABS mekanik dele har udviklet det moderne piano til det det er i dag ved at både pianister og teknikere anerkender denne udvikling. Millennium III Upright Action, afsløret i 2006, er blevet udviklet til at udføre 3 elementer som professionelle pianister søger – fart, kontrol og power. Introduktionen af det stærkere ABS Carbon materiale har medvirket til at videnskabsmændende ved Kawai har udviklet lettere mekanik dele uden at forværre holdbarheden, og samtidig forbedre repetitionen og responsenen.
Design
Klaveret er ofte midtpunktet i hvert et rum det står. Udseendet betyder noget, og har stor betydning for den lyd det også producerer. Alle K-serie AnyTimeX modeller tilbyder elegante linjer og delikate kabinet-detaljer, der medvirker til at instrumentets står som et velbalanceret møbel.
Tone
Når de akustiske del af instrumentet er muted, begynder en unik digital teknologi at tage over, udviklet ved Shigeru Kawai Research &, Development Laboratory i Ryuyo, Japan, med tanken om at overføre lyden fra et Kawai EX koncertflygel, dets umisgenkendelige varme og autentiske tone, til den digitale del. Placeret inde I et kammer, fri fra andre lydreflektioner, bliver denne rige lyd fra instrumentet omhyggeligt analyseret og optaget af Kawai’s Master Piano Artisan pioneer. Det akustiske portræt af hver enkel tone bliver senere transformeret til et meget præcist tredimensionelt lydbillede, ved hjælp af Kawai’s Harmonic Imaging™ teknologi. Denne unikke process reproducerer troværdigt de store dynamiske udspring fra det originale flygel, og samtidig forholder det sig til den rige udvælgelse af instrumentets kvalitets-lyd.
Specifications
Soundboard | Tapered Solid Spruce | |
Back Posts | 5 | |
Hammers | Mahogany / Underfelted | |
Action | Millennium III Upright Action with ABS-Carbon Composites | |
Key Surfaces | NEOTEX™ | |
Sound Source | Pianist Mode: SK-EX Rendering – 88-Key Multi-channel Sampling Sound Mode: Harmonic Imaging XL – 88-Key Stereo Sampling | |
Internal Sounds | Pianist Mode: – SK-EX Concert Grand Sound Mode: – 88 Sounds | |
Keyboard Modes | Dual Split Four Hands Transpose Tuning Favorite | |
Polyphony | Max. 256 notes (depending on selected sound) | |
Effects | Pianist Mode: – Resonance Depth (10 types) Sound Mode: – Reverb (6 types) | |
Virtual Technician | Pianist Mode: – Touch Curve (incl. User) Sound Mode: – Touch Curve (incl. User) | |
Internal Recorder | Pianist Mode: – 3 song recorder (approximately 10 min. per song) Sound Mode: – 10 song | |
USB Audio Recorder | Record | MP3 WAV |
Playback | MP3 WAV SMF KSO (internal song file) | |
Metronome | Time Signatures | 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, 5/4, 3/8, 6/8, 7/8, 9/8, 12/8 |
Drum Rhythms | 100 Patterns | |
Internal Songs | Sound Demo | 39 Songs |
Piano Music | 29 or 42 Songs (Depending on market) | |
Concert Magic | 88 Songs | |
Lesson Songs | 584 Songs from Alfred, Burgmüller, Czerny, Beyer, Bach, and Chopin lesson books, 140 Finger Exercises | |
Favorites | 16 memories (4 x 4 pages) | |
Transpose | Key Transpose | -12~ 12 semi-tones |
Song Transpose | -12~ 12 semi-tones | |
Other Settings &, Functions | Sound Settings | Tuning (Sound mode only) Damper Hold (Sound mode only) Tone Control (incl. User), Speaker Volume Line In Level Wall EQ SHS Mode Phones Type Phones Volume, LCD contrast Factory reset MIDI setting Bluetooth setting |
Settings | Bluetooth MIDI Bluetooth Audio Bluetooth Audio Volume Rename File Delete File, USB Format MIDI Channel Send PGM Local Control Transmit PGM# On/Off Multi-timbral Mode Channel Mute LCD Contrast Auto Display Off Auto Power Off Factory Reset | |
Display | 5″ LCD touchscreen (480 x 800 pixels) | |
Bluetooth® | Bluetooth® (Ver. 4.1, GATT compatible) Bluetooth® Low Energy MIDI Specification compliant Bluetooth Audio | |
Connector Jacks | Headphone | 1 x 1/4″, 1 x 1/8″ |
MIDI | MIDI (IN/OUT) | |
Line Out | 1/4″ L/MONO, R | |
Line In | 1/8″ Stereo (with volume adjust knob) | |
USB to Host | [CHECK} | |
USB to Device | {CHECK} | |
Pedals | Damper (with half-pedal support) Soft Sostenuto | |
Power Consumption | 58 W | |
Power | Power Cable | |
Bench | Matching Storage Bench | |
Headphones | Headphone Hook | |
Others | Warranty Card Owner’s Manual Hymn Player Manual Internal Song List | |
Dimensions (HxWxD) | 48” (122 cm) x 59” (149 cm) x 24” (61 cm) | |
Weight | 515 lbs (234 kg) | |
Finish | Polished Ebony |